|
Išmaniojo peliaus PATS laboratorija
IŠ EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ LĖŠŲ
BENDRAI FINANSUOJAMO PROJEKTO NR. 09.2.1-ESFA-K-728-02-0102
IŠMANIOJO PELIAUS PATS LABORATORIJA,
VYKDYTO KUPIŠKIO VAIKŲ LOPŠELYJE-DARŽELYJE SAULUTĖ
ATASKAITA
Projektas Išmaniojo PELIAUS pats laboratorija vyko 20202022
metais. Projekto tikslas diegti pokyčius, skatinančius inovatyvų
priešmokyklinio ugdymo grupes lankančių vaikų komunikavimo ir
pažinimo kompetencijų ugdymą. Šiam tikslui pasiekti ES lėšomis
Kupiškio vaikų lopšelio-darželio Saulutė priešmokyklinio ugdymo
Boružėlių grupėje buvo įrengta laboratorija, aprūpinta
šiuolaikiškomis IKT priemonėmis planšetiniais kompiuteriais,
interaktyviomis grindimis, interaktyviais iMO-LEARN kubais,
mėtomais mikrofonais.
Projekto užsiėmimuose dalyvavo 40 priešmokyklinio amžiaus vaikų.
Vadovaujantis konsultanto pastebėjimais ir rekomendacijomis,
pravesta 150 valandėlių. Sukurtas produktas refleksijos užrašai.
Šio projekto išskirtinumą lėmė jo veiklų kompleksiškumas, apimantis
tikslingas vaikų veiklas specialiai tam sukurtose multisensorinėse
erdvėse.
Sukurta inovatyvi mokymosi aplinka kėlė vaikams daugiau iššūkių ir
skatino didesnį įsitraukimą į mokymosi procesą. Judėdami ar aktyviai
sportuodami įvairių ugdomųjų veiklų metu, vaikai stiprino dėmesio
sukaupimą, susitelkė į mokomuosius dalykus. Itin ryškus dėmesys buvo
skirtas komunikavimo, pažinimo kompetencijoms. Tikslingai ir
nuosekliai planuojama bei vykdoma veikla suteikė didesnę galimybę
tobulėti vaikams, turintiems specialiųjų poreikių. Sudarytos sąlygos
tobulinti pedagogų kvalifikaciją, detaliau ir tikslingiau apmąstant
ugdomąją veiklą. Refleksijos užrašai sąlygojo geresnį vaikų pažinimą
ir realų probleminių situacijų vertinimą.
Vadovaujantis priešmokyklinio ugdymo programos reikalavimais ir
nuolat reflektuojant su vaikais, pastebėta, kad jie domisi
informacinėmis technologijomis bei noriai dalyvauja įvairiose
veiklose. Ypač patiko interaktyvūs kubai, interaktyvios grindys ir
planšetiniai kompiuteriai. Veiklos buvo dinamiškos ir įvairios,
skatinančios domėjimąsi aplinka, tobulinančios ir turtinančios vaikų
kalbinius bei pažintinius gebėjimus. Apžvelgus veiklų refleksijas ir
vaikų pasiekimų vertinimus, galima teigti, jog ženkliai gerėjo
įvairūs vaikų gebėjimai, tobulėjo žinios ir supratimas, stiprėjo
vaikų motyvacija mokytis, didėjo jų fizinis aktyvumas. Vaikai
stiprino jau turimus socialinius įgūdžius.
Projekto išvados:
1. Naudojamos interaktyvios priemonės suteikė galimybę plėsti ne tik
vaikų, bet ir mokytojų akiratį.
2. Skatino aktyviau ir drąsiau bendrauti tarpusavyje, analizuoti ir
vertinti įvairias situacijas, priimti bendrus problemų sprendimo
būdus.
3. Interaktyvios priemonės aktyvino ir turtino vaikų emocinius
išgyvenimus bei patirtį.
4. Projektas Išmaniojo peliaus PATS laboratorija padėjo pasiekti
geresnių ugdymo(si) rezultatų komunikavimo ir pažinimo
kompetencijose, tobulino ir kitų kompetencijų gebėjimus.
..............................................................................................................................................................................................
Pasirašytas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų
lėšų finansuojamas
projektas Nr. 09.2.1-ESFA-K-728-02-0102
Išmaniojo peliaus PATS laboratorija
2019 m. lapkričio 28 d. Kupiškio rajono savivaldybės
administracija ir Europos socialinio fondo agentūra pasirašė pagal
20142020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos
9 prioriteto Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo
didinimas įgyvendinimo priemonę 09.2.1-ESFA-K-728 Ikimokyklinio ir
bendrojo ugdymo mokyklų veiklos tobulinimas iš Europos Sąjungos
struktūrinių fondų lėšų finansuojamo projekto Nr.
09.2.1-ESFA-K-728-02-0102 Išmaniojo peliaus PATS laboratorija
sutartį. Projektą parengė Kultūros, švietimo ir sporto skyrius.
Projektas finansuojamas iš Europos socialinio fondo lėšų. Projektui
įgyvendinti skirta 90 946 eurai iš Europos Sąjungos fondų ir 1
857,60 euro iš Savivaldybės biudžeto lėšų.
Projekto ,,Išmaniojo peliaus PATS laboratorija tikslas diegti
pokyčius, skatinančius inovatyvų priešmokyklinio ugdymo grupes
lankančių vaikų komunikavimo ir pažinimo kompetencijų ugdymą. Šiam
tikslui pasiekti ES lėšomis kiekvienoje iš keturių projekte
dalyvausiančių institucijų bus sukurta po vieną laboratoriją
šiuolaikiškomis IKT aprūpintą virtualią ugdymo / ugdymo(-si) aplinką
(planšetiniai kompiuteriai, interaktyvios grindys, interaktyvūs
kubai, mėtomi mikrofonai) kurioje vaikų kompetencijas padės
plėtoti herojus išmanusis pelius PATS (Pažink. Atrask. Tyrinėk.
Sužinok.) Šiose laboratorijose tikslingas veiklas pagal
priešmokyklinio ugdymo programą ugdomiems vaikams kiekvieną savaitę
organizuos priešmokyklinio ugdymo mokytojai, specialiųjų ugdymosi
poreikių turintiems vaikams talkins švietimo pagalbos specialistai.
Projekto metu bus sudarytos sąlygos pedagogų kvalifikacijai
tobulinti bei, siekiant apmąstyti ir tobulinti vaikų ugdomąją
veiklą, rengiami laboratorijoje dirbusio mokytojo užrašai ,,PATS
laboratorija. Vaikų ugdymo organizavimo refleksija. Siekiant
projekto tikslų, bus pasitelkiama skaitmeninių mokymų priemonių
naudojimo ugdymo procese konsultantės Violėtos Deksnienės (Rokiškio
lopšelio-darželio Varpelis) pagalba. Projekte dalyvauja keturios
veiklą tobulinančios Kupiškio rajono savivaldybės ugdymo įstaigos:
Kupiškio vaikų lopšelis-darželis Obelėlė, Kupiškio vaikų
lopšelis-darželis Saulutė, Kupiškio r. Subačiaus vaikų
lopšelis-darželis ir Kupiškio mokykla Varpelis. Projekto
pareiškėjas Kupiškio rajono savivaldybės administracija.
Projekto veiklos prasidės 2020 m. vasario mėnesį veiklą tobulinančių
mokyklų komandų mokymais. Projekto vadovė Kupiškio rajono
savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyriaus
vyriausioji specialistė Valda Tilienė.
|
Kupiškio vaikų lopšelis -
darželis Saulutė
Savivaldybės biudžetinė įstaiga
Taikos g. 6, LT-40125 Kupiškis,
Lietuva
Tel. (8 459) 35 289
El. paštas
saulute.kupiskis@gmail.com
Duomenys kaupiami ir saugomi
Juridinių asmenų registre,
kodas 190041229
|